In maart 2017 lanceerde Medipoint haar nieuwe e-commerce platform met de nieuwe webshop. Deze webshop is onderdeel van een omnichannel strategie die nu een verdere invulling krijgt. Tijdens de 50PlusBeurs lanceert Medipoint haar eerste webshopzuil.

Bij deze zuil kunnen bezoekers op de 50PlusBeurs een bestelling in de Medipoint webshop plaatsen en direct met PIN afrekenen. Het gehele Medipoint assortiment is beschikbaar en de bestelling wordt thuisbezorgd. Dit scheelt de bezoekers van de beurs een hoop sjouwen.
In de volgende fasen komen de webshopzuilen in Medipoint winkels en op andere locaties, waar klanten het aanbod van het gehele assortiment krijgen in combinatie met het gemak van pinnen en thuisbezorgen.

Voorloper in omnichannel commerce
Medipoint wil de klantervaring (zowel offline als online) verbeteren. Daarnaast is de ambitie om hulpmiddelen aan te bieden via winkels en websites van derden. Medipoint geldt als voorloper in omnichannel commerce in de hulpmiddelenbranche, met eigen winkels, uitleenpunten bij partners, een webshop, telefonische verkoop, thuisservice en vanaf heden de nieuwe webshopzuilen.

De webshopzuil met geïntegreerd pinterminal is tot stand gekomen in samenwerking met DIZ, pay.nl en Dharma Media. Na een aantal verkennende gesprekken is de keuze gevallen op deze drie-eenheid van leveranciers. Het is samen met Medipoint gelukt de koppeling met het e-commerce platform Magento 2 en de pinterminals tot stand te brengen. Het resultaat is vanaf nu te bewonderen en te gebruiken tijdens de 50PlusBeurs.